سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از جنس آسمان
هرکه در راه خدا برادری کند، سود برَد و هرکه درراه دنیا برادری کند، بی بهره مانَد . [امام علی علیه السلام]
>> ( جمعه 85/3/26 :: ساعت 10:13 عصر)

نمایش آسمانی عبودیت اسلامی در جام‌جهانی

صدها میلیون بیننده‌ای که از ده‌ها شبکه تلویزیونی در سراسر دنیا مسابقه فوتبال بین تیم‌های ملی عربستان سعودی و تونس را در چارچوب دور اول مسابقات هجدهمین دوره جام جهانی فوتبال مشاهده کردند، در طول 90 دقیقه بازی، دوبار شاهد صحنه‌ای بودند که نمادی ویژه از عبودیت اسلامی بود.

بازیکنان تیم ملی فوتبال عربستان در هر دو باری که دروازه تیم ملی فوتبال تونس را باز کردند، به‌جای واکنش‌های عجیب و غریبی که از سایر تیم‌ها دیده می‌شود، به‌سرعت در کنار یکدیگر قرار گرفتند و روی زمین چمن ورزشگاه مونیخ آلمان، در برابر صدها دوربینی که بزگترین پوشش رسانه‌ای دنیا را ایجاد کرده بودند، «سجده شکر » به‌جای آوردند.

این حرکت بازیکنان مسلمان تیم ملی فوتبال عربستان - که بازی زیبایی هم ارائه دادند- در تورنمنتی که بیشترین مخاطب را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است و اذهان بسیاری را متوجه خود کرده، نمودی بارز از «تبلیغات اسلامی به شیوه مدرن امروزی » است.

قطعا بسیاری از مفسرانی که به همه زبان‌های زنده دنیا در حال گزارش این بازی بودند‌، در برابر این حرکت زیبا به مخاطبان خود درباره آن توضیح داده اند و این همان کمال مطلوبی است که هر مسلمان بع‌عنوان یک ابلاغ‌کننده‌ی دین خدا در جهان به‌دنبال آن است.

ای کاش چند کشور مسلمانی که در این دوره از جام جهانی حضور دارند، در فرصت مبسوطی که پیش از آغاز بازی‌ها و پس از مشخص شدن فهرست صعود‌کنندگان به مسابقات آلمان وجود داشت، با رایزنی‌های نزدیک، به بررسی راه‌های تبلیغات اسلامی در این پر مخاطب‌ترین اتفاق جهان - که یک ماه تمام همه نگاه‌ها را متوجه خود می‌کند ـ می پرداختند.

جاداشت مسئولان فرهنگی ایران اسلامی در این مقوله پیشگام می‌شدند و در دنیایی که غرب با طرح‌ها وتوطئه‌های بسیار، افکار عمومی را به « اسلام‌هراسی »دعوت می‌کند ، گامی درجهت نمایش روح معنوی و آسمانی اسلام برمی‌داشتند.

ایکنا


  نوشته های دیگران ()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 2
بازدید دیروز:  0
مجموع بازدیدها:  80311
منوها
» درباره خودم «


از جنس آسمان


» آرشیو مطالب «

زمستان 1385
پاییز 1385
تابستان 1385
بهار 1385

» لوگوی وبلاگ «